Ziemia Pałucka w towarzystwie

Sobota, 27 maja 2017 · dodano: 28.05.2017 | Komentarze 6

Sobota, godz. 7:00, czas start. Tym razem nasze nogi poniosły nas na tereny Ziemi Pałuckiej. Wspólnie z Grześkiem i p. Krzysztofem wybraliśmy się w kierunku Powiatu Żnińskiego zahaczając po drodze o Janowiec Wlkp. i Żnin. Co ciekawe byliśmy również w Wenecji, Rzymie i Czechach (w wersji polskich wiosek, no ale zawsze). Praktycznie cała nasza droga to był asfalt, pogoda była wyśmienita, a słonko poczęstowało nas taką dawką promieni, że do teraz czujemy jego skutki, ale to co... Da się żyć! :) Co jest dla mnie miłym zaskoczeniem to fakt, iż udało mi się pokonać kolejny rekord rowerowego dystansu :) 170 km w dobrym czasie i najlepszym towarzystwie, a co najważniejsze w dobrym samopoczuciu. Przyznam szczerze, że miałam wielkie chęci na wykręcenie 200 km, jednak poparzenia słoneczne sprawiły, że będę musiała przełożyć ten wyczyn na kolejną wycieczkę :). Jestem przekonana, że Grzesiek potowarzyszy mi w osiągnięciu kolejnego rekordu. Bez Niego nie jadę :)

Poniżej fotorelacja z wyjazdu...

Rynek w Janowcu Wlkp., na którym znajduje się taka oto fontanna... (© anka88)

oraz bardzo ważne przesłanie "NIGDY WIĘCEJ WOJNY" (© anka88)

Po wyjeździe z Janowca kierujemy się w okolice Żnina mijając po drodze Cerekwicę.

Panowie zainteresowali się większymi maszynami rolniczymi (© anka88)

Pałac pochodzący z 1876 r. w Cerekwicy (© anka88)

Dojeżdżamy do Żnina i zwiedzamy miasto.

Ul. Śniadeckich w Żninie z widokiem na Kościół NMP (© anka88)

XV - wieczna wieża ratuszowa na żnińskim rynku wraz z bohaterami dzisiejszej wycieczki (© anka88)

Grzesiek na tle Jeziora Żnińskiego Małego (© anka88)

Ze stacji Żnin Wąskotorowy rusza kolej w kierunku Wenecji... (© anka88)

Jezioro Żnińskie Duże jest naprawdę duże :) (© anka88)

Po krótkim, ale za to bardzo miłym pobycie w Żninie udajemy się w kierunku Wenecji mijając po drodze piękne widoki. Uwielbiam taki klimat! Zatrzymujemy się również w Biskupinie, jednak nie zwiedzamy Osady z uwagi na ograniczony czas. Jeszcze daleka droga powrotna przed nami.

Cuda natury (© anka88)

Jezioro Weneckie (© anka88)

oraz ruiny zamku obronnego z XIV wieku w Wenecji (© anka88)

Dojeżdżamy do Marcinkowa Górnego, w którym w 1227 r. zginął podczas zbrodni gąsawskiej książę Leszek Biały (© anka88)

Zespół dworski w Marcinkowie Górnym (© anka88)

Pałac w Grochowiskach Szlacheckich (© anka88)

Zwiedziliśmy bardzo ciekawe tereny, które zapamiętamy na długo. Świetna wycieczka, bardzo miły dzień i oby było ich więcej :)

Gratuluję również Grześkowi oraz p. Krzysztofowi - macie naprawdę doskonałą formę do kręcenia niezłych dystansów.

Nefre
| 22:17 poniedziałek, 29 maja 2017 | linkuj Ale daliście czadu, tyle km i jeszcze jaka fotorelacja zrobiona po drodze.... Życzę powodzenia przy 200... Pamiętaj, że trzeba się smarować kremem z filtrem UV, majowe słońce pali
| 17:31 poniedziałek, 29 maja 2017 | linkuj Nie ma co zapeszać, ale mam nadzieję, że uda się przekroczyć i te 200 km :)
| 22:37 niedziela, 28 maja 2017 | linkuj Coś się mi mocno wydaje, że tu trip nad morze jeszcze w tym roku będzie jak nic :)
jerzyp1956
| 17:51 niedziela, 28 maja 2017 | linkuj Super wycieczka fajne okolice odwiedziliście no i km ładne.Teraz tylko nad morze rowerkiem.
kubolsky
| 16:29 niedziela, 28 maja 2017 | linkuj Pomost w Wenecji znamy z p. Jurkiem i Marcinem doskonale ;)
Kręcąc się po Pałukach mogliście zagościć do opuszczonej kopalni we Wapnie. Cóż, jest pretekst by wybrać się w te strony po raz kolejny...
| 15:56 niedziela, 28 maja 2017 | linkuj Gratuluję! Te 200 zrobisz jak nic, niewiele zabrakło, a jeszcze pewnie był w nogach potencjał :)

Kawał przepiękniej wycieczki. Brawo!