Wieża widokowa - Zamek Przemysła w Poznaniu

Wtorek, 27 czerwca 2017 · dodano: 27.06.2017 | Komentarze 5

Wybrałam się na przejażdżkę do Poznania i będąc w okolicy Starego Miasta przypomniałam sobie, że we wtorki wieża widokowa w Zamku Królewskim jest bezpłatna :) A skoro nie trzeba płacić i Poznań zachęca turystów do odwiedzenia tego miejsca, to oczywiście skorzystałam i tym samym nacieszyłam oko fajnymi widokami na miasto Poznań i jego okolice. Trasę dojazdową jak i powrotną stale modyfikowałam i miejscami nie wiedziałam gdzie jestem. Standardowy dystans jaki jest do pokonania na odcinku Iwno - Poznań to jakieś 25 km - gdybym jechała standardowo, nudną trasą wzdłuż drogi krajowej 92, to wykręciłabym równe 50 km, a niestandardowo wyszło troszkę więcej.
Wspomnę jeszcze, że wieża widokowa ma ok. 43 metrów wysokości (taras widokowy na samym szczycie wieży). Dla zwiedzających dostępny jest jeszcze jeden taras, na który wjechać można windą (6 piętro) - on znajduje się na wysokości 30 m i jest zadaszony.  Bez dwóch zdań ja wolę te wyższe tarasy, z nich widoki są najpiękniejsze, a przy dzisiejszej pogodzie to była fajna atrakcja.

Bez przynudzania zapraszam do fotogalerii:

Podczas prac na polu ptaszęta są wszechobecne © anka88

Nowe Zoo w Poznaniu. W okresie wakacyjnym wreszcie zaczynają pojawiać się tam ludzie :) © anka88

Malta z bliska... doskonałe miejsce na relaks :) © anka88

Wieża widokowa - zamek Przemysła w Poznaniu © anka88

Językiem studenckim tzw. Polibuda :) © anka88

Poznań jest piękny :) A Stare Miasto prezentuje się wybornie :) © anka88

Z Dziewiczej Góry bardzo dobrze widać Poznań, zatem z Zamku Królewskiego wieża w środku lasu również musi być widoczna :) © anka88

Komin w Karolinie również jest dostrzegalny niemal z każdego miejsca © anka88

Poznańskiej Farze również niczego nie brakuje © anka88

W oddali widoczna była również poznańska Malta © anka88

No i tradycyjnie widok na Poznańską Katedrę - najstarszy polski kościół położony na Ostrowie Tumskim © anka88

Plac Wolności i Uniwersytet Ekonomiczny © anka88

I jeszcze jedno zdjęcie z cyklu... z bliska jak i z daleka :) I like Poznań! © anka88

| 08:59 środa, 28 czerwca 2017 | linkuj Gorąco wszystkim polecam. Jest jeszcze tylko jeden warunek. Trzeba trafić na fajną pogodę i widoki gwarantowane :)
| 22:06 wtorek, 27 czerwca 2017 | linkuj Narobiłaś mi smaka na tę wieżę :-)
| 20:40 wtorek, 27 czerwca 2017 | linkuj Też nie wiedziałem, ze we wtorki jest za free :) Poznań uczy... oszczędności :) dzięki za info!

Fajnie się patrzy na w sumie codzienność... z innej perspektywy :)
JPbike
| 19:53 wtorek, 27 czerwca 2017 | linkuj Normalnie dla mnie szok, bo skomentowałbym tak samo jak Kot :)
Kot
| 18:46 wtorek, 27 czerwca 2017 | linkuj Poznania z góry w taki sposób jeszcze nie oglądałam. Stare miasto prezentuje się pięknie! Nie wiedziałam, że wieża zamkowa jest dostępna jako punkt widokowy. Muszę się tam kiedyś wybrać :)