Piechcin z ekipą BS

Sobota, 1 lipca 2017 · dodano: 01.07.2017 | Komentarze 7

Wreszcie nastała ta wiekopomna chwila, kiedy i moja noga postała w Piechcinie na terenie starego kamieniołomu. Jest to miejsce wyjątkowe, w którym znajduje się jezioro o niepowtarzalnym, turkusowym kolorze (nadanym przez skały wapienne). To tu swoją bazę wypadową znajdują kluby nurkowe, a nurkowie na dnie akwenu mogą poszukiwać pozostałości po górniczych eksploatacjach.
Grzesiek wpadł na pomysł, żeby przy okazji odwiedzenia Piechcina spotkać się z "Ekipą Gnieźnieńską", która i tym razem nas nie zawiodła. Wielkie podziękowania dla Was za tak liczną frekwencję i miłe towarzystwo! Cieszę się, że mogłam poznać nowe osoby i spędzić czas w tak zacnym gronie rowerowych zapaleńców :) Wielkie dzięki również za przewodnictwo podczas wycieczki! Bez Was nie byłoby tak łatwo :)
Średnia prędkość niczemu sobie przy takiej grupie, szkoda tylko, że pogoda zmieniała się z minuty na minutę.. a nieee...przecież nie było tak źle. Podczas największych deszczy udało się schronić. I chwała za to!

Poniżej kilka fotek z wyjazdu...

Spotkanie z Ekipą Gnieźnieńską pod Katedrą (© anka88)

Niestety podczas drogi Mateusz złapał pierwszego kapcia :/ (© anka88)

Panowie zamykają peleton i dołączają do reszty grupy (© anka88)

Obszar kamieniołomu w Piechcinie (© anka88)

Jezioro na terenie kamieniołomu. Raj dla nurków (© anka88)

Koloru turkusowego jeziora może i trudno było dzisiaj dostrzec, jednak sam widok ze skarpy robił wrażenie (© anka88)

Zadowoleni, bo dojechali do celu :) (© anka88)

Złoża kamienia wapiennego wykorzystywanego jako surowiec do produkcji wapna, cementu i sody (© anka88)

W oddali widoczny jeszcze jeden kamieniołom (© anka88)

Byliśmy tam :) Juhuuu :) (© anka88)

Po nacieszeniu oka miłymi widokami ruszamy w drogę powrotną, podczas której odwiedzamy jeszcze jedno miejsce - Dolinę Rzeki Gąsawki, na terenie której można zapoznać się z bogactwem przyrody, poobserwować meandrującą rzekę Gąsawkę, a także zapoznać się z różnymi gatunkami drzew leśnych i roślin runa leśnego.

Ruszamy w drogę powrotną... (© anka88)

Niestety, tym razem Pan Jurek złapał kapcia :/ Eh... jak nie wnuczek, to dziadek... ale rodzinnie sobie pomagali :)) (© anka88)

Dolina Rzeki Gąsawki okiełznana (© anka88)

Gąsawka (© anka88)

Przejazd sympatyczną leśnostradą - świetna trasa! (© anka88)

W takim towarzystwie można jeździć z uśmiechem na twarzy :)  (© anka88)

Bardzo fajny dzień, ciekawe miejsca, miłe widoki i co najważniejsze głód rowerowy zaspokojony :) Mam nadzieję, że jeszcze uda nam się spotkać w podobnym gronie i przejechać kolejny taki dystans.

Pozdrawiam wszystkich!

| 21:01 wtorek, 4 lipca 2017 | linkuj Tak Cię ten Piechcin intrygował, no i dopięłaś celu ;-) Konkretna ekipa się zebrała, trochę żałuję, że nie mogłem być obecny.
kubolsky
| 09:35 wtorek, 4 lipca 2017 | linkuj Rolnik, nie psuj nam fejmu! Gnieźnieńska i już! :P
| 19:44 poniedziałek, 3 lipca 2017 | linkuj Rolnik90 masz rację. Dzięki za sprostowanie!
rolnik90
| 13:17 poniedziałek, 3 lipca 2017 | linkuj Ps. "ekipa gnieźnieńska" to spore uproszczenie to była ekipa: Gnieźnieńsko - Trzemeszańsko - Niechanowsko - Krzyżownicka :-D
| 13:13 poniedziałek, 3 lipca 2017 | linkuj Pozdro 600:-)
| 12:31 niedziela, 2 lipca 2017 | linkuj Pięknie... jak w... górach :)
jerzyp1956
| 09:00 niedziela, 2 lipca 2017 | linkuj To było super spotkanie i piękna wycieczka....do zobaczenia na następnej wyprawie rowerowej.