Dolina Cybiny i okolica

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 20.05.2018 | Komentarze 3

Do południa odwiedził nas p. Krzysztof (ojciec Grześka), a ja ucieszyłam się, że będę miała z kim przejechać choć kilka kilometrów. Zaproponowałam więc swoje towarzystwo w drodze do Kobylnicy, skąd odbiłam na Swarzędz, a p. Krzysztof do Wierzonki. W Swarzędzu pojechałam do dawno nieodwiedzanej Doliny Cybiny - obszaru chronionego z liczną ostoją ptactwa, które słuchać zaraz po wjeździe na drogę do punktu widokowego. Ze Swarzędza uderzyłam na Gortatowo, a stamtąd poruszając się w większości drogami polnymi dotarłam do miejscowości Góra. Jeszcze jeden odcinek polnej drogi i dojechałam do drogi głównej Kostrzyn - Pobiedziska.

Obszar Doliny Cybiny (© anka88)

Oaza dla ptactwa (© anka88)

Mieszkańcy Gortatowa codziennie mają darmowy śpiew ptaków :) (© anka88)

A ten pan chce poczuć się jak jeden z nich (© anka88)

Droga w kierunku Uzarzewo - Święcinek wśród pięknie kwitnących akacji (© anka88)

Będąc na drodze głównej Kostrzyn - Pobiedziska nie sposób było nie pozdrowić Iwna (mojej rodzinnej wioski) (© anka88)