Kleczew, Ślesin, Licheń z Grześkiem

Sobota, 16 czerwca 2018 · dodano: 17.06.2018 | Komentarze 7

Nadszedł weekend, więc można było pomyśleć o wspólnej wycieczce. Udała nam się ona w 100%, a to głównie za sprawą dwóch czynników: miejsca i chęci :). W piątek, późnym wieczorem Grzesiek wpadł na pomysł, żeby udać się w okolice Kleczewa, Ślesina i Lichenia. Ja oczywiście przystałam na propozycję i po zapakowaniu rowerów do samochodu podjechaliśmy do Słupcy. Stamtąd rozpoczęliśmy jazdę najpierw w kierunku Jeziora Słupeckiego, a następnie do Kleczewa, w którym znajduje się Kopalnia Węgla Brunatnego. WoW! Na mnie to miejsce zrobiło mega wrażenie jeśli chodzi o ogrom obszaru i maszyn, które węgiel wydobywają.
W dalszej części dotarliśmy do Ślesina. Miejscowość tą znałam tylko z opowieści, a dopiero teraz udało mi się ją odwiedzić osobiście. I co?! No elegancko :). Jezioro Ślesińskie wchodzące w skład Kanału o tej samej nazwie prezentowało się bardzo ciekawie, a do tego wypasiony port i marina z pięknie prezentującymi się jachtami podkreśliły swój luksusowy charakter.
Ostatnim celem naszej wycieczki był Licheń Stary. Oczywiście Licheń kojarzy się tylko z jednym miejscem, Bazyliką NMP Licheńskiej. Nadciągają tam tłumy turystów, więc i my postanowiliśmy je odwiedzić, ale tym razem na rowerze. Bazylika robi wrażenie swoją wielkością. Udaliśmy się również na wieżę, na której znajduje się punkt widokowy. Na sam szczyt dostać się można windą lub na pieszo po schodach. My wybraliśmy wariant pierwszy z uwagi na fakt, że byliśmy w połowie trasy, a po przejściu 762 schodów mogłoby być ciężko z powrotem...
Ok, dosyć tego ględzenia, zapraszam do galerii:

Jezioro Słupeckie wita nas. Z prawej strony znajduje się tzw. grodzisko kultury łużyckiej (© anka88)

Jadąc mijaliśmy spore pola facelii błękitnej - roślina uprawiana na paszę, ale także bardzo miododajna (© anka88)

Znajdujemy się w okolicy Kleczewa i podziwiamy pierwsze widoki (© anka88)

Kopalnia Węgla Brunatnego - spory obszar wydobywczy (© anka88)

Ogromne maszyny górnicze (© anka88)

Taśmociąg ze świeżo wydobytym węglem (© anka88)

Kolejna kopalnia zdobyta :) (© anka88)

Jesteśmy w Ślesinie - widok na port i jezioro (© anka88)

Grzesiek na tle mariny w Ślesinie (© anka88)

No i ostatni cel wycieczki - Bazylika NMP Licheńskiej (© anka88)

Oraz widoki z wieży... (© anka88)

Licheń Stary i jego okolica (© anka88)

W oddali Elektrownia "Pątnów" (© anka88)

Liczne pola i lasy (© anka88)

Elektrownia "Adamów" (© anka88)

Elektrownia "Pątnów" z bliska (© anka88)

Konstrukcja ogromna (w tle przejeżdżający pociąg z kolejną dostawą węgla) (© anka88)

Zapraszam również na relację Grześka. Kliknij tutaj.

| 23:20 poniedziałek, 18 czerwca 2018 | linkuj Foty PrzeKozackie , na takie wycieczki chciałbym jeździć :D:D:D:D:D:D:D POZDROWIENIAAAA
| 19:44 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj Tak jak pisałem u Grigora - brawo i rewela za wycieczkę i obydwie relacje :)

Fajnie udało Ci się uchwycić moment z pociągiem. A i reszta niczego sobie :)
montana21
| 19:01 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj A na jakiej wysokości jest ten punkt widokowy ?
sky1967
| 18:08 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj Świetna fotorelacja.Panorama z wieży bazyliki powala człowieka na kolana.W Licheniu ostatni raz byłem w ... 1995 roku i pamiętam,że wrzuciłem do fontanny "grosika".Wypadałoby wrócić :).
| 17:34 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj Na mnie najbardziej robią wrażenia zdjęcia z kopalni
| 14:33 niedziela, 17 czerwca 2018 | linkuj Kapitalna wycieczka i całe mnóstwo fotografii, co jedna to piękniejsza :)