Międzyzdroje - Lubin - Wolin

Niedziela, 30 kwietnia 2017 · dodano: 02.05.2017 | Komentarze 3

Pobyt nad morzem to jedno z lepszych pomysłów na udaną majówkę. Oczywiście pod warunkiem, że dopisuje pogoda. Nam dopisało wszystko… i pogoda i nastroje, dzięki czemu mieliśmy spore chęci na zwiedzanie Międzyzdrojów i okolic. To, co udało nam się wspólnie z Grześkiem zobaczyć w dniu dzisiejszym zapamiętamy na długo, ponieważ widoki zapierały nam dech w piersiach.

Zgodnie z planem, po śniadaniu, wyruszyliśmy w kierunku Lubina, mijając po drodze dwa jeziora: Wicko Małe oraz Wicko Wielkie. Aż wstyd się przyznać, ale kiedy byłam tu w ubiegłym roku nie odwiedziłam dwóch fajnych punktów widokowych znajdujących się w miejscowości Lubin. Są to: Grodzisko oraz Wzgórze Zielonka. No wstyd na całą linię! Być tak blisko i nie zobaczyć takich miejsc. Trudno.. Było, minęło, na szczęście teraz mogłam to nadrobić i to dzięki Grześkowi, który wyczytał o tych miejscówkach z internetu.

Jezioro Wicko Małe (© anka88)

Grzesiek nad Jeziorem Wicko Wielkie (© anka88)

Grodzisko w Lubinie usytuowane jest na najwyższym punkcie klifu (ponad 50 m n.p.m.) i przedstawia zjawisko tzw. Wstecznej Delty Świny. Woda podczas silnych wiatrów płynie w głąb lądu, a przenoszony muł i piasek tworzy liczne wysepki. Z Grodziska rozpościera się przepiękny widok na Zalew Szczeciński i krainę 44 wysp.

Czym jest Wsteczna Delta Świny? (© anka88)

Zalew Szczeciński (© anka88)

Archipelag wysp i wysepek (© anka88)

Grodzisko w Lubinie - widok na Zalew Szczeciński (© anka88)

Fotograf w akcji :) (© anka88)

Drugi punkt widokowy na Wzgórzu Zielonka przedstawiał widok Zalewu Szczecińskiego, deltę wsteczną Świny, jezioro Wicko Wielkie oraz Bałtyk.

Grzesiek wnosił rowery na Wzgórze niczym Strongman. Nie zmęczył się... wcale, a wcale :) (© anka88)

Widok ze Wzgórza Zielonka (© anka88)

Aż żal było opuszczać to miejsce (© anka88)

Jadąc wzdłuż szlaku dojeżdżamy do trzeciego punktu widokowego znajdującego się nad Jeziorem Turkusowym w Wapnicy. To tak zwana Piaskowa Góra, z której pięknie prezentuje się Jezioro Turkusowe, Wapnica oraz tzw. Pagórki Lubińsko – Wapnickie. Miejsce, które warto odwiedzić, bynajmniej z powodu koloru jeziora. Jego turkusowa barwa pochodzi od zalegających na dnie złóż kredy.

Widok z Piaskowej Góry nad Jeziorem Turkusowym (© anka88)

Te trzy miejsca zrobiły na mnie MEGA wielkie wrażenie i z pewnością zapamiętam je na długo. Warto przytoczyć powiedzenie „cudze chwalicie, swego nie znacie”, a ja Wam pisze, że ja już troszkę znam :)

Ścieżkami Wolińskiego Parku Narodowego dojechaliśmy do miejscowości Wolin. Krótka przejażdżka po mieście i powrót w kierunku Międzyzdrojów trasą wzdłuż Świny. W miejscowości Wisełka zatrzymujemy się na danie regionalne, czyt. dorsza w zestawie, po czym brzegiem morza dojeżdżamy do celu.

Woliński Park Narodowy (© anka88)

Jedna ze ścieżek WPN. Miejscami nie były to łatwe ścieżki, ale jazda pośród lasu to istna przyjemność :) (© anka88)

Sułomino Wolin Park - miejsce, w którym odbywają się pikniki country (© anka88)

Świna w Wolinie (© anka88)

Jazda brzegiem morza to było coś. Takie doświadczenie zapamiętam na długo, a sama jazda była bardzo łatwa i przyjemna. No może poza dwoma, krótkimi odcinkami, kiedy trzeba było przeprowadzić rower.

Mój uśmiech mówi sam za siebie :) (© anka88)

Nawet takie warunki nas nie zniechęcały (© anka88)

Jadąc brzegiem morza mijaliśmy Wzgórze Gosań... (© anka88)

oraz Kawczą Górę (© anka88)

Nadmorscy rowerzyści :) (© anka88)

Grzesiek zapragnął jazdy w słonej wodzie? :)

Jest radość :) (© anka88)

Mi marzył się odpoczynek na plaży :)

(© anka88)

To był wspaniały dzień, który zapisał się w naszej pamięci na długo.