Kiszkowo i okolica

Poniedziałek, 5 czerwca 2017 · dodano: 05.06.2017 | Komentarze 5

W dniu dzisiejszym miałam wolne, a skoro od rana udało się szybko załatwić ważną sprawę, mogłam spokojnie wybrać się na rower. Cel po części wyznaczył mi Grzesiek, który polecił odwiedzenie miejscowości Kiszkowo i okolic. Nie żałuję, że się wybrałam w tamte strony, bo po pierwsze to był sprawdzian mojej orientacji w terenie, a po drugie okolica Kiszkowa zachęca miłymi widokami.

Jak w temacie - Kiszkowo na tapecie :) (© anka88)

Kościół drewniany św. Jana Chrzciciela w Kiszkowie (© anka88)

Dwór ziemiański w Rybnie Wielkim. Dziś dwór przeszedł w prywatne ręce i stanowi ośrodek jeździecki (© anka88)

Jezioro Rybno Małe (© anka88)

Obszar Doliny Małej Wełny pod Kiszkowem zapisany w katalogu obszarów NATURA 2000 (© anka88)

Dolina Małej Wełny x2 (© anka88)

Po wyjeździe z Kiszkowa udałam się w kierunku Pawłowa Skockiego dojeżdżając do Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka.

W drodze do Pawłowa Skockiego obserwowałam pociąg towarowy (© anka88)

Jeszcze jeden widok na Kiszkowo od strony Pawłowa Skockiego (© anka88)

No to jestem w Puszczy. W tym miejscu nadmienię fakt, iż brakowało mi obecności Grześka - człowieka znającego Puszczę Zielonkę jak własną kieszeń. Już parę razy przemierzaliśmy wspólnie ścieżki Puszczy, jednak zawsze mam pietra jadąc w teren, którego nie znam tak dobrze. Ale skoro obrałam taki kierunek, to nie było innego wyjścia jak jechać "na czuja" i kierować się szlakami narysowanymi na drzewach (m.in. Szlak cysterski, szlak nr 8 oraz szlak nr 4). Nie wiem dokładnie dokąd one prowadziły, ale jedno jest pewne - zaprowadziły mnie tam gdzie chciałam, czyli do Tuczna. I co najważniejsze - nie zgubiłam się!

Jedna ze ścieżek Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka. Uwielbiam takie drogi :) (© anka88)

W Tucznie drogi były już mi znane, więc podjechałam do Złotniczek.

Przerwa na przystani Złotniczki niedaleko Pobiedzisk (© anka88)

Spojrzałam na licznik i na szybko wymyśliłam dłuższy wariant powrotny, który ze spokojem miał mi pomóc w wykręceniu 100 km. Nie zastanawiając się dłużej pomknęłam w kierunku Zalewu Kowalskiego mijając po drodze wypadek w Jerzykowie (ruch wstrzymany, a na poboczu rozwalony motocykl :/). Na szczęście mili Panowie ze straży pożarnej ruch wznowili za co im podziękowałam uśmiechem (odwzajemnionym :))

Jezioro Kowalskie (© anka88)

Mieszkać nad samym Zalewem Kowalskim to coś pięknego :) (© anka88)

W drodze powrotnej zahaczyłam jeszcze o miejscowość Góra, a stamtąd już do Kostrzyna i do domu.

Fajny dzień, spokojny, spędzony na rowerze i co najważniejsze bez większego błądzenia. Warto czasami posłuchać mężczyznę i przy okazji sprawdzić swoje umiejętności lokalizacyjne :)) Grzesiek, dzięki za pomysł na tripa :*
Kategoria SETUNIE :)

| 12:03 piątek, 9 czerwca 2017 | linkuj Jezioro Rybno Małe - dokładnie z tego samego miejsca cykałem fotkę jadąc tam dwa lata temu. Skład z paliwem zapewne zmierzał do Rejowca Fabrycznego, gdzie mieszczą się naftobazy, skąd przepędzili mnie dziwni kolesie z identyfikatorami. Chata nad Zalewem Kowalskim spowodowała u mnie opadnięcie szczęki. Ludzie to sobie żyją jednak.
Nefre
| 15:30 wtorek, 6 czerwca 2017 | linkuj Przyjemne z pożytecznym ..... no i jaki wynik....:)) Pozdrawiam serdecznie....
| 21:15 poniedziałek, 5 czerwca 2017 | linkuj A to właśnie ten skład z paliwem, o którym Ci też kiedyś wspominałem i miałaś okazję go zobaczyć :-) Aniu jestem z Ciebie dumny!
kubolsky
| 20:00 poniedziałek, 5 czerwca 2017 | linkuj Dobry początek tygodnia :)
| 18:27 poniedziałek, 5 czerwca 2017 | linkuj Kolejna stówa... nie nadążam :) gratki!

Tak naprawdę to pewnie gdzieś tam lewitując Grigor prowadził Cię przez tę puszczę. Tylko wstydzi się przyznać :P