Dziewicza Góra - legendarna góra

Czwartek, 15 czerwca 2017 · dodano: 15.06.2017 | Komentarze 4

Nasz dzisiejszy wyjazd od samego początku odbywał się w otoczeniu pięknej Puszczy Zielonki z jej największym darem - Dziewiczą Górą, która dla mnie osobiście jest miejscem szczególnym. Z górą tą związana jest pewna legenda, którą zamieszczam poniżej... Co jest ciekawe to Dziewicza Góra nazywana jest także Górą Anny i można by rzec, że właśnie w tym miejscu ja również znalazłam swoją miłość :) Zbieg okoliczności? A może przeznaczenie :)

Legenda o Dziewiczej Górze zwanej również Górą Anny (© anka88)

Wieża na Dziewiczej Górze (© anka88)

Zanim jednak przejdę do widoków rozpościerających się z wieży wspomnę kilka słów o samym dojeździe do tego miejsca. Wspólnie z chłopakami, Grześkiem i Wojtkiem, udaliśmy się w kierunku miejscowości Kicin mijając po drodze ciekawe widoki na polach jak i pobliskich miejscowościach. Jadąc tak "Grześkowymi skrótami" dotarliśmy do jeziora nieopodal żwirowni Owińska. Tam zrobiliśmy sobie krótką przerwę, po czym zobaczyłam słynną plaże Tropicana jak i pałac. Następnie udaliśmy się do Czerwonaka.

Bracia Wojtasiaki :) Wojtas i Grzesiek (© anka88)

Po drodze mijany taki oto widok na Biedrusko... (© anka88)

Relaks nad jeziorem w Owińskach (© anka88)

Plaża Tropicana w Owińskach (© anka88)

Pałac w Owińskach (© anka88)

Po dojeździe do Czerwonaka ponownie udaliśmy się na Dziewiczą Górę, żeby wejść na wieżę i podziwiać piękne widoki, które prezentuję poniżej:

Pierwszy z widoków - w oddali Baumit znany z Pobiedzisk (© anka88)

Komin w Karolinie oraz widok na Poznań (© anka88)

Widać i Antoninek z siedzibą VW (© anka88)

Jest też i Swarzędz (© anka88)

Bardzo fajne miejsce, które każdemu polecam odwiedzić :) Wiadomo, Puszcza Zielonka to miejscami wymagający teren, ale mimo to warto wybrać się w te rewiry i przekonać się na własnej skórze jaki to piękny teren :)