Do Szreniawy na Wieżę Bierbaumów

Sobota, 5 sierpnia 2017 · dodano: 06.08.2017 | Komentarze 5

Mauzoleum Bierbaumów usytuowane jest na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego w miejscowości Szreniawa. Jeśli ktoś z Was jeszcze go nie odwiedził, a lubi podziwiać piękne widoki, zwłaszcza miasto Poznań w oddali, to zachęcam do wybrania się w te strony. Dojazd samochodem również jest możliwy, więc wystarczy tylko chcieć. Wspólnie z Grześkiem na miejsce dojechaliśmy rowerami, głównie dlatego, że to najlepszy sprzęt do pokonywania leśnych ścieżek WPN-u. Drogę dojazdową obraliśmy przez Nadwarciański Szlak Rowerowy, który bardzo mi się spodobał, przede wszystkim ze względu na malownicze widoki mijane po drodze, przejazdy przez drewniane mostki oraz ścieżki prowadzące przy samej rzece Warta.

W Puszczykowie Grzesiek wyhaczył wieżę widokową w Mosinie - stąd również jest piękny widok na okolicę Poznania (© anka88)

Jeden z malowniczych elementów Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego (© anka88)

Tutaj kolejny - rzeka Warta w tle (© anka88)

I następny - Grigori na drewnianym mostku (© anka88)

Celem wyjazdu był nie tylko dojazd do Szreniawy. Po cichu miałam niecny plan wywołać na twarzy Grześka mega zadowolenie i radość z możliwości podziwiania takich widoków. Po dojeździe na miejsce usłyszeliśmy miłą wiadomość - w soboty wstęp na wieżę jest bezpłatny. Super! A za chwilę dodatkowa informacja - zwiedzanie wieży możliwe w wyznaczonych godzinach. Na miejscu byliśmy o godz. 16:30, a kolejne otwarcie miało nastąpić o godz. 17:30. Troszkę tego nie rozumiem, ponieważ na stronie jest informacja, że w niedzielę obowiązuje taki rozkład zwiedzania, a sobota to nie niedziela :). Rozwiązanie znaleźliśmy i lukę czasową wypełniliśmy na uzupełnienie energii, po czym udaliśmy się na wieżę.

Co najważniejsze mój plan wypalił :)) (© anka88)

Cel osiągnięty, wieża zdobyta po raz drugi! (© anka88)

Poniżej kilka fotek na okolicę Poznania...

Te hale magazynowe to park logistyczny w Komornikach (© anka88)

Widoczny był nawet INEA Stadion w Poznaniu (© anka88)

Podczas żniw można bawić się aparatem i komponować ciekawe ujęcia (© anka88)

I jeszcze jedno... (© anka88)

Troszkę żałuję, że do tak fajnych miejsc mamy niemały odcinek drogi. Gdybym mieszkała ciut bliżej, to na pewno w WPN-ie byłabym bardzo często. Polubiłam te tereny i zazdroszczę wszystkim tym, którzy mogą się nimi cieszyć na codzień.

JPbike
| 20:10 poniedziałek, 7 sierpnia 2017 | linkuj Jasne Grześiek, zagadamy się jesienią i czeka Was dzień pełen wrażeń :)
| 21:08 niedziela, 6 sierpnia 2017 | linkuj Jak Jacek jest chętny na oprowadzenie nas po WPN to ja jestem wielce kontent, gdyż chyba nikt jak on pośród wszystkich moich znajomych nie zna tego parku tak dogłębnie. Chciałbym pokazać Ani słynne "sinusoidy" ale za nic w świecie sam bym do nich nie trafił, więc trzeba ugadać termin i jaaaaaazda.
JPbike
| 19:23 niedziela, 6 sierpnia 2017 | linkuj Fajny, nawet bardzo fajny trip na moje rewiry - wszystko na fotce rozpoznaję :)
Następnym razem, najlepiej jesienią dajcie znać - oprowadzę Was po wszystkich atrakcjach WPN, zresztą wycieczkowy trip w doborowym towarzystwie i mi się należy :)
| 17:44 niedziela, 6 sierpnia 2017 | linkuj Widzę, że WPN wciąga! :)

Tak patrzę i żałuję, że nie mam w pełni sprawnego sprzętu na teren, gdyż pyknąłbym sobie znów Nadwarciańskim, dawno mnie tam nie było. A na wieży nie byłem nigdy, za co sam muszę siebie ukarać. Ale myślę, że nadrabiam częstym bywaniem na tej w Mosinie ;)

Super wypad i pewnie warto było zobaczyć opadającą z wrażenia żuchwę Grigora :)
micor
| 09:14 niedziela, 6 sierpnia 2017 | linkuj Pięknie spędzony dzień. Widoki też super, podsunęliście mi cel na kolejną dłuższą wyprawę ;)