Puszcza Zielonka po burzy

Sobota, 12 sierpnia 2017 · dodano: 14.08.2017 | Komentarze 3

W sobotnie popołudnie wybraliśmy się wspólnie z Grześkiem i p. Krzysztofem do Puszczy Zielonki oszacować straty po nawałnicy jaka przeszła przez naszą okolicę w piątkowy wieczór. I pomimo ogromnych kałuż, sporego błota i przewalonych może 2-3 drzew, nie zauważyliśmy zbyt wielu szkód - ufff... można odetchnąć z ulgą :). Za to odkryliśmy kolejne jezioro - Jezioro Modre, które znajduje się niedaleko leśniczówki Odrzykożuch. Ja z p. Krzysztofem byłam tam po raz pierwszy i jeziorko zrobiło na nas pozytywne wrażenie. Co ciekawe posiada ono podwójne dno. Na głębokości 0,5-1 m znajduje się masa pokładów torfowych, a pod nimi kolejna warstwa wody. Dostęp do tego miejsca jest ograniczony z uwagi na znajdującą się tam przepompownię, jednak dla Grześka żadna przeszkoda nie jest straszna i bez problemu dostaliśmy się do celu.

Tak wyglądała Puszcza Zielonka po burzy... (© anka88)

Tak była pokonywana przeszkoda na drodze :) (© anka88)

Drewniany mostek nad Jeziorem Modre w Odrzykożuchu (© anka88)

Przemierzyliśmy spory kawałek puszczy odwiedzając jej ścisłe centrum, czyt. Zielonkę. Tam zrobiliśmy sobie krótką przerwę po czym udaliśmy się w jeszcze jedno ciekawe miejsce - wzniesienie w okolicy miejscowości Kowalskie. Niestety zabrakło troszkę słonka, ale pomimo to widok był ciekawy. No i Grzesiek tak szarżował po polu, że zebrał pozostałości zboża i usadowił je w tylnej przerzutce..

Odpoczynek w Zielonce (© anka88)

Jezioro Tuczno z uchwyconym szczupakiem. Ma się to szczęście :) (© anka88)

Wyciąganie zboża z przerzutki (© anka88)

Widok ze wzniesienia w miejscowości Kowalskie (© anka88)

Widok nr 2 (© anka88)

Widok nr 3 (© anka88)

Grzesiek nie mógł odmówić sobie zdjęcia na najwyższym wzniesieniu, więc po wyczyszczeniu przerzutki podskoczył do mnie na wspólne foto.

Kolejne wzniesienie zdobyte (© anka88)

Jak widać każdy jechał swoimi ścieżkami, jedynie Felt postanowił chwilę odpocząć :) (© anka88)

A Grześ pokonywał drogę niczym David Hasselhoff :))