Majówka na Kujawach: Dookoła Doliny Dolnej Wisły

Piątek, 4 maja 2018 · dodano: 06.05.2018 | Komentarze 5

Tegoroczną majówkę postanowiliśmy spędzić w województwie kujawsko - pomorskim. Naszym głównym celem w pierwszym dniu pobytu było objechanie Doliny Dolnej Wisły na odcinku: Chełmno - Fordon (Bydgoszcz) - Chełmno. Szlak rowerowy zielony liczył ok. 100 km i obejmował zespół dwóch Parków Krajobrazowych: Chełmińskiego i Nadwiślańskiego. Z drogi rozpościerał się piękny widok na królową polskich rzek - Wisłę, trasy turystyczne prowadziły na odcinkach o dużych walorach krajoznawczych. W naszej pamięci zapisały się również liczne zabytki Chełmna - średniowieczne kościoły, mury miejskie, baszty, a także kilka punktów widokowych: m.in. w Borównie, Trzęsaczu oraz grodzisku "Talerzyk" w Topolnie.

Pierwszy podjazd w Chełmnie - naszym oczom ukazuje się fabryka przemysłu celulozowo - papierniczego Mondi w Świeciu (© anka88)

Widać również Most przez Wisłę w Chełmnie oraz zabudowania Świecia (© anka88)

Deptak w Chełmnie (© anka88)

Ratusz w Chełmnie (© anka88)

Średniowieczne miasto Chełmno (© anka88)

Kamień Wysokiej Wody w Bieńkówce - nawiązaniem do powodzi z 1829 r. (© anka88)

Grzesiek na wieży widokowej w Borównie (© anka88)

Zabytkowy Kościół w Kokocku (© anka88)

KonoWAŁY - określenie Grześka :) (© anka88)

Zespół parkowo - pałacowy w Ostromecku (© anka88)

Klasycystyczny pałac nowy prezentuje się okazale (© anka88)

Barokowy pałac stary w Ostromecku (© anka88)

Dojechaliśmy do dzielnicy Bydgoszczy - Fordonu (© anka88)

Most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego (© anka88)

Droga powrotna z Bydgoszczy prowadziła częściowo przez wały przeciwpowodziowe (© anka88)

Punkt widokowy w Trzęsaczu (© anka88)

W tym miejscu był 10% zjazd na którym można było osiągnąć prędkość ok. 50 km/h, przy hamowaniu! (© anka88)

Podjazd na "Talerzyk" był dość wymagający - Grzesiek podjechał, ja podeszłam :) (© anka88)

I jak już byliśmy na górze, to mogliśmy podziwiać piękne widoki (© anka88)

Dolina Dolnej Wisły (© anka88)

Zadowoleni z widoków :) (© anka88)

Rezerwat przyrody Ostnicowe Parowy Gruczna - rezerwat stepowy (© anka88)

Królowa polskich Rzek - Wisła podziwiana z mostu w Chełmnie (© anka88)