Majówka na Kujawach: Świecie - Grudziądz - Chełmno

Sobota, 5 maja 2018 · dodano: 06.05.2018 | Komentarze 4

W drugi dzień majówki udaliśmy się z Grześkiem do Świecia i Grudziądza. Byłam bardzo mile zaskoczona panującym tam klimatem. W Świeciu znajduje się zamek krzyżacki, który z bliska wydaje się być ogromny. Rynek należy do bardzo zadbanych. W jednym ze sklepików kupiłam Krówkę Kujawską, której smak czuję do teraz - była po prostu pyszna :). Ze Świecia pojechaliśmy do Grudziądza. Kolejne miasteczko, które bardzo mi się spodobało. Widok z mostu na zabudowania Grudziądza zachwyciło nas od razu. Kiedy dotarliśmy na górę zamkową było jeszcze piękniej. Mieliśmy także okazję wysłuchać hejnału grudziądzkiego, akurat trafiliśmy tam w samo południe.

Dojeżdżamy do zamku krzyżackiego znajdującego się w Świeciu. Z lewej strony widoczna rzeka Wda (© anka88)

Zamek krzyżacki w Świeciu (© anka88)

Zbliżamy się do rynku... (© anka88)

Rynek w Świeciu (© anka88)

Zjazd z górki i widok na Wisłę (© anka88)

A jak krótki postój to trzeba było skosztować kolejną Krówkę Kujawską (© anka88)

Ciekawiło nas również jak jest pod mostem :) (© anka88)

Za to na moście im. Bronisława Malinowskiego było wysoko i wietrznie. Ale jakie widoki... (© anka88)

Oto jeden z nich - panorama Grudziądza (© anka88)

Grzesiek na tle mostu w Grudziądzu (© anka88)

My na tle spichrzy i Bramy Wodnej (© anka88)

Góra Zamkowa z wieżą Klimek - piękne widoki rozpościerały się z tej wieży (© anka88)

Jeden z widoków.. (© anka88)

Kolejny widok na miasto Grudziądz (© anka88)

No i jeszcze jeden... (© anka88)

Nadwiślańska fota (© anka88)

Rynek w Grudziądzu (© anka88)

Jak widać każdy wymiar ma znaczenie :) (© anka88)

W drodze powrotnej jeszcze raz wstąpiliśmy do centrum Chełmna, żeby wspiąć się na sam szczyt wieży kościoła farnego. Widać z niej całe Chełmno i okolice.

Widok z wieży kościoła (© anka88)

Kolejny widok na miasto Chełmno (© anka88)

Centrum Chełmna (© anka88)

Wisła, a w oddali Świecie (© anka88)

To były piękne dwa dni na Kujawach. Przejechaliśmy wspólnie z Grześkiem niemały odcinek drogi, ale warto było. Dla takich widoków nie ma co żałować i czasu i pieniędzy, bo takie chwile pozostają na długo w pamięci.

| 19:45 wtorek, 8 maja 2018 | linkuj Nooo Zajebiste macie te wycieczki :):) fajnie sie ogląda. Pozdrooo
| 17:34 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Zamek krzyżacki i nitowany most robi wrażenie! :)
Nefre
| 11:41 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Niedawno byliśmy w Świeciu na rajdzie rowerowym.... piękna relacja i fotki .... mam nadzieję, że teraz zawitacie na Kociewie.... Aha 19/20 maja odbędzie się bezpłatny rajd Kociewsko - Kaszubski z noclegiem w szkole pod Kościerzyna.... może macie ochotę i czas, aby zawitać do nas:))))
| 20:06 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Ta wyprawa miała co najmniej dwa Wymiary :)

I stała na wysokim poziomie :)