Kaszëbë: Chmielno - Kartuzy

Wtorek, 3 lipca 2018 · dodano: 09.07.2018 | Komentarze 6

Urlop w tym roku spędziliśmy na terenach Ziemi Kaszubskiej. Kaszuby zachwyciły nas swoim pięknem, obfitością lasów, jezior i licznych ścieżek, które momentami nieźle dawały w kość naszym nogom. To była moja pierwsza wizyta w tej krainie i mam nadzieję, że nie ostatnia, ponieważ dla takich widoków, dla takiej kultury i takiego klimatu warto odwiedzić to miejsce przynajmniej jeszcze kilka razy. Liczne pagórki, czyste jeziora, zapach drzew - to tylko niektóre z dobrodziejstw natury, którymi nacieszyć mogliśmy się przez kilka dni...

W pierwszym dniu pobytu odwiedziliśmy stolicę Kaszub - Kartuzy.

Gorąco zapraszam również na blog Grześka. Kliknij tutaj

Pierwsze widoki przed nami, no i droga, która w tamtych okolicach jest czymś zwyczajnym... (© anka88)

Jezioro, drzewa, pagórki = Kaszuby (© anka88)

Widok na Kartuzy i Jezioro Karczemne (© anka88)

Tzw. Ławka Asesora, z której podziwiać można panoramę Kartuz (chciałam napisać coś za Asesora :)) (© anka88)

W lasach przeważały buki, sosny i świerki, a ich zapach był cudowny (© anka88)

Rynek w Kartuzach (dosyć skromny) (© anka88)

Ścieżka rowerowa wzdłuż Jeziora Karczemnego w Kartuzach (© anka88)

Szlaki rowerowe po lesie (© anka88)

Czyste jeziora (© anka88)

Karczma Checz u Kaszebe, w której serwowano pyszności m.in. lina i tzw. rzucanki kaszubskie (© anka88)

Nefre
| 14:17 środa, 11 lipca 2018 | linkuj Piękna relacja i fotki
sky1967
| 10:03 wtorek, 10 lipca 2018 | linkuj Hmmm,już teraz wiem dlaczego sąsiad od dwóch lat jeździ tam z rowerami na wakacje.Cudo kraina !!!
| 20:14 poniedziałek, 9 lipca 2018 | linkuj Hehe, Lepper jak (nie)żywy :)

Żeby nie dublować zachwytów pod relacjami Grigora, napiszę tylko, że zazdroszczę widoczków i klimatu :)
| 19:49 poniedziałek, 9 lipca 2018 | linkuj Kaszuby, Moje tereny z dzieciństwa :):):):):) Fajnie je oglądnąć z Waszej perspektywy
panther
| 19:15 poniedziałek, 9 lipca 2018 | linkuj Postać Asesora rzeczywiście nieco przypomina Andrzeja Leppera, fryzura zwłaszcza ;-)
Nigdy przedtem nie zwróciłem na to uwagi.
Pozdrawiam
| 18:50 poniedziałek, 9 lipca 2018 | linkuj Piękne widoki :)