Kaszëbë: Chmielno-Stężyca-Wieżyca

Środa, 4 lipca 2018 · dodano: 09.07.2018 | Komentarze 6

Środa przywitała nas upałem, w ciągu dnia było ok. 30 st. C, jednak nie zraziło nas to, ponieważ mieliśmy konkretny cel - zdobyć najwyższy szczyt Kaszub - górę Wieżycę o wys. 328,7 m n.p.m. Odcinek który przejechaliśmy był chyba najbardziej widokowy w tym dniu. Momentami nie było lekko, ale prawda jest taka, że aby coś zobaczyć czasami trzeba się pomęczyć, bo potem w pamięci zachowują się takie widoki jak poniżej.

Nie chcę Was zanudzać, więc najlepiej będzie jak zaproszę Was po raz kolejny na wpis Grześka oraz do galerii zdjęć:

Jezioro Raduńskie Dolne - wielka woda (© anka88)

Jezioro Raduńskie Górne (© anka88)

Krajobraz Kaszub Środkowych (© anka88)

W oddali spoglądaliśmy na Wieżycę (© anka88)

Były długie podjazdy, które wyciskały ze mnie siódme poty... (© anka88)

Były też zjazdy, które dawały mi złapać oddech :) (© anka88)

Promenada w Stężycy, która prowadzi do przystani Marina (© anka88)

Kolejne wybrzuszenia w polu :) (© anka88)

Bezpieczna ścieżka ze Stężycy w kierunku Szymbarku (© anka88)

No i dojechaliśmy do Szimbarku (© anka88)

Podjazd na Wieżycę (© anka88)

Niby tak blisko, a jednak daleko... Na szczycie Wieżycy dowiesz się w którym kierunku właśnie spoglądasz (© anka88)

A było co podziwiać z samego szczytu (© anka88)

3/4 terenu stanowią tam lasy (© anka88)

No i jeziora oczywiście - tutaj Jezioro Ostrzyckie (© anka88)

Na obiad była rybka - a jakże by inaczej :) (© anka88)

W drodze powrotnej odwiedziliśmy również drugi punkt widokowy tzw. Jastrzębią Górę, z której rozpościerał się widok na Wzgórza Szymbarskie (© anka88)

Tylko podziwiać (© anka88)

Myślę, że na Kaszubach występują wszystkie rodzaje dróg ;). Na tej troszkę trzęsło :) (© anka88)

No i oczywiście na Kaszubach są najlepsze truskawki! (© anka88)

Grzesiek na koniec dnia nie mógł odmówić sobie kąpieli w jednym z jezior - Jeziorze Kłodno (© anka88)

Połączenie dwóch jezior: Kłodno i Białe (© anka88)

Super dzień, świetne widoki!