Kaszëbë: Chmielno-Sopot

Czwartek, 5 lipca 2018 · dodano: 10.07.2018 | Komentarze 4

Takiej wycieczki nad morze się nie spodziewałam... To, co mnie delikatnie rzecz ujmując przeraziło, to "piractwo" na drogach. I to dosłownie. Z jednej strony sami byliśmy sobie winni, ponieważ poruszaliśmy się dość ruchliwymi drogami, jednak osobiście uważam, że jakiś rozsądek powinno się zachować, przynajmniej podczas manewru mijania rowerzysty. Kaszuby zaskoczyły mnie znajomością przepisów drogowych. Nie, żebym była święta, jednak będąc tym razem po drugiej stronie troszkę miałam stracha przed dalszą jazdą.
To, co zapamiętam na długo, to czarny szlak pieszy w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Wiem, wiem, pieszy szlak to nie rowerowy i można było spodziewać się niespodzianek, które wzburzyły we mnie krew :).
Na plaży odpoczęliśmy sobie i już było lepiej. Stresu nabawiłam się jedynie przed podróżą tzw. SKM-ką, co w wolnym tłumaczeniu oznacza Szybką Kolej Miejską Trójmiasta. Połączenia nawet i fajne, jednak od maja zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące rezerwacji miejsca na przewóz roweru, więc... No, udało się bilet zakupić u kierownika pociągu, bo przecież wolnych miejsc już nie było. Na szczęście dojechaliśmy do Kartuz, a stamtąd już do Chmielna.

Relacja Grześka tutaj

W stronę morza pagórki ukazywały się cały czas (© anka88)

Spore wrażenie robi lotnisko w Gdańsku (© anka88)

Po drodze mijaliśmy wystawę wieńców (© anka88)

Trójmiejski Park Krajobrazowy i jego oblicze. Lekko nie było.. (© anka88)

Sopockie molo i wypoczywający na plaży (© anka88)

Czekamy na pociąg relacji Sopot - Gdańsk Wrzeszcz (© anka88)

I jazda SKM-ką do Kartuz (© anka88)