Kaszëbë: Chmielno-Lasy Mirachowskie-Sierakowice

Piątek, 6 lipca 2018 · dodano: 10.07.2018 | Komentarze 4

W piątkowe południe umówiliśmy się z Łukaszem na wspólną wycieczkę po Lasach Mirachowskich. Łukasz pochodzi z Kaszub i na co dzień ma piękne widoki, których mu zazdrościliśmy. Z lekką swobodą poruszał się po każdym zakamarku opowiadając nam po drodze kilka ciekawostek. To było bardzo miłe. Już na pierwszym podjeździe widoczna była różnica między Kaszubami a Wielkopolską - chodzi oczywiście o różnicę w technice podjazdu. Muszę nad tym popracować :).
Pojeździliśmy po Lasach Mirachowskich, byliśmy w Sierakowicach, aż dojechaliśmy do Chmielna. Zapytałam Łukasza po drodze o komentarz dotyczący jazdy kierowców - Łukasz ma świadomość, że często prędkość jest tutaj przekraczana :).
Cieszy fakt, że Bikestats zbliża ludzi i pozwala na tak miłe spotkania. To był dla nas sympatycznie spędzony dzień, za co raz jeszcze dziękujemy Łukaszowi.

Link do wpisu Łukasza znajduje się tutaj

Link do wpisu Grześka znajduje się tutaj

Muzeum Ceramiki Kaszubskiej Neclów w Chmielnie (© anka88)

Rezerwat przyrody Szczelina Lechicka w Lasach Mirachowskich (© anka88)

Dla Łukasza takie drogi i podjazdy to chleb powszedni :) (© anka88)

Dworek Starościński w Mirachowie oraz zabudowa kaszubska (© anka88)

Leśniczówka - miejsce spotkań (© anka88)

Po drodze sporo rozmawialiśmy (© anka88)

Takie figurki to na Kaszubach świętość (© anka88)

Ołtarz papieski w Sierakowicach (© anka88)

Pamiątkowe zdjęcie z naszym przewodnikiem (© anka88)