Majówka 2019. Żuławy Wiślane

Piątek, 3 maja 2019 · dodano: 05.05.2019 | Komentarze 7

Trzeci dzień pobytu przyniósł nam słoneczną pogodę i co najważniejsze, udało się wrócić do Jantaru o suchych gaciach :). W tym dniu skupiliśmy się głównie na zwiedzaniu Żuław Wiślanych. Odwiedziliśmy kilka fajnych, malowniczych miejscowości, dojechaliśmy do Nowego Dworu Gdańskiego, a na końcu w Kobylej Kępie zobaczyliśmy ujście Wisły Królewieckiej do Zalewu Wiślanego. Na Żuławach było płasko jak na stole, jechało nam się bardzo przyjemnie, a widoki zapamiętamy na długo. Oczywiście największe wrażenie wywarł na mnie Zalew Wiślany, który jest po prostu ogromny.

Majówkę zaliczamy do bardzo udanych, to nasz kolejny świetny wyjazd. Po Mierzei Wiślanej i Żuławach Wiślanych przejechaliśmy ok. 200 km. Polecam Wam wszystkim odwiedzenie tego regionu, bo naprawdę warto.

Zdjęcia z trzeciego dnia pobytu:

Płasko jak na stole - takie właśnie są Żuławy Wiślane (© anka88)

Gleba w tych rejonach jest bardzo żyzna, nawet mlecz wydaje się być większy jak w Wlkp. (© anka88)

Most obrotowy w Rybinie. Trafiliśmy na moment jego obracania (© anka88)

Most obracany jest pracą rąk ludzkich (© anka88)

Odbicie lustrzane mostu zwodzonego na Wiśle Królewieckiej w Rybinie (© anka88)

Most zwodzony na Szkarpawie (© anka88)

Takich widoków mieliśmy wiele po drodze (© anka88)

Nowy Dwór Gdański (© anka88)

Po drodze podziwialiśmy typowe domy żuławskie (© anka88)

Pogoda jak widać idealna (© anka88)

Ujście Wisły Królewieckiej do Zalewu Wiślanego (© anka88)

Widok z przybliżenia (© anka88)

Grzesiek na tle Zalewu Wiślanego (© anka88)

Nefre
| 20:38 czwartek, 9 maja 2019 | linkuj Super relacja, cieszę się, że podobają się Wam tereny po których ja czasami jeżdżę.... Żuławy są łatwe do jazdy pod warunkiem , że nie wieje:))))
| 14:57 wtorek, 7 maja 2019 | linkuj Exta trzy dnowy wypadzik
sebekfireman
| 20:24 poniedziałek, 6 maja 2019 | linkuj Bardzo ciekawy ten most kolejowy. Ale Żuławy zjechane, a tu zabrakło mi zdjęcia z depresją :D
| 04:06 poniedziałek, 6 maja 2019 | linkuj Niegdyś na Żuławach były wiatraki tradycyjne, dziś nowoczesne...
| 20:32 niedziela, 5 maja 2019 | linkuj Dzień wcześniej szaro, tym razem pięknie kolorowo. To się nazywa pogodowy pozytywny foch :)

Obserwacja mostu "w akcji" to super sprawa. Zabrakło mi tylko "upolowania" kręcących :)
Hasky05
| 17:03 niedziela, 5 maja 2019 | linkuj Fajna relacja z pięknego miejsca, zagladam tam czasami na wakacjach, tylko brakuje zdjęcia z końca Polski , czyli miejscowości Piaski, pozdrawiam.