Majówka 2019. Ujście Wisły i Wyspa Sobieszewska

Czwartek, 2 maja 2019 · dodano: 05.05.2019 | Komentarze 5

W drugim dniu pobytu na Mierzei Wiślanej i Żuławach Wiślanych wyruszyliśmy do Mikoszewa, żeby przyjrzeć się z bliska ujściu Wisły do Zatoki Gdańskiej. Był to widok niesamowity, jednak sama droga niezbyt łatwa do pokonania. W tym dniu było bardzo pochmurno, nam na szczęście udało się nie zmoknąć. Niestety towarzyszył nam nieprzyjemny wiatr, który na ujściu Wisły był bardziej odczuwalny. Prowadziliśmy rowery przez dobre 2, może 3 km, aż wreszcie dotarliśmy do celu. Troszkę przerażał mnie widok betonowych konstrukcji na których było ślisko. Mój strach potęgowała wiadomość o utonięciach w tym miejscu, ale my wróciliśmy cali i zdrowi. Świetnie prezentował się obszar Rezerwatu Mewia Łacha, który znajdował się zaraz obok. Następnie promem przedostaliśmy się na Wyspę Sobieszewską - dzielnicę Gdańska. Tam pokonaliśmy spory odcinek drogi praktycznie dookoła wyspy. Bardzo fajne tereny, sporo atrakcji, świetny widok na martwą Wisłę.

Betonowe konstrukcje wzdłuż Wisły (© anka88)

Sporo było również odcinków kamienistych (© anka88)

Grzesiek był bardzo zadowolony po dotarciu na miejsce (© anka88)

Widok na Zatokę Gdańską (© anka88)

Rezerwat przyrody Mewia Łacha (© anka88)

Na końcu ujścia Wisły (© anka88)

Nowa ścieżka rowerowa na Wyspie Sobieszewskiej (© anka88)

Jedna ze ścieżek leśnych na Wyspie Sobieszewskiej (© anka88)

Wieża widokowa w Orle (© anka88)

Most Sobieszewski na Martwej Wiśle (© anka88)

Przeprawa promowa Świbno - Mikoszewo (© anka88)

I jeszcze jeden widok na ujście Wisły z promu (© anka88)

Nefre
| 20:40 czwartek, 9 maja 2019 | linkuj Tam są piękne tereny a ścieżki nowiutkie, teraz jest bezpiczeniej
sebekfireman
| 19:58 poniedziałek, 6 maja 2019 | linkuj Widzę że już most na wyspę został skończony i otwarty - jeszcze w zeszłym roku jechało się mostem pontonowym.
| 20:24 niedziela, 5 maja 2019 | linkuj Asfaltowa droga świetna, ale tymi płytami też nie byłbym zachwycony, szczególnie przy silnym wietrze.

Po zdjęciach widać, że lekko nie było :)
| 14:54 niedziela, 5 maja 2019 | linkuj Ważne, że nie zmokliście :)
Ładna asfaltowa droga rowerowa.
jerzyp1956
| 09:22 niedziela, 5 maja 2019 | linkuj Na wyspę prowadzi ładna ścieżka rowerowa...jechałem tą ścieżką.Fajna majówka.