Włocławek - Dobrzyń nad Wisłą

Sobota, 4 lipca 2020 · dodano: 06.07.2020 | Komentarze 6

W drugi dzień podjechaliśmy autem do Włocławka, skąd podziwialiśmy widok na Wisłę - ależ to szeroka rzeka! Do centrum miasta nie podjechaliśmy, ponieważ największą atrakcją była dla nas Śluza Włocławek, na której non stop zatrzymywali się przejezdni, żeby podziwiać widok na Zalew Włocławski. Włocławek położony jest w w województwie kujawsko - pomorskim i należy do najstarszych miast w Polsce. Zaraz po wyjeździe z tamy odnaleźliśmy szlak rowerowy o nazwie Wiślana Trasa Rowerowa, która miejscami wyciskała ze mnie siódme poty - podjazdy jak w górach! Jadąc wzdłuż lewego brzegu Wisły dotarliśmy do Dobrzynia nad Wisłą, gdzie również byłam po raz pierwszy. To tu wdrapaliśmy się na Górę Zamkową skąd podziwialiśmy Wisłę w jej maksymalnej szerokości. Świetne miejsce, godne polecenia. Grzesiek poleca tutaj.

Widok na Włocławek z tamy (© anka88)

Dla Grześka takie podjazdy to pestka (© anka88)

Przez chwilę poczułam się jak w górach (© anka88)

Zalew Włocławski (© anka88)

Po drodze mieliśmy małą czereśniową wyżerkę (© anka88)

Jakby dwa różne światy.. (© anka88)

Góra Zamkowa i linia brzegowa Wisły (© anka88)

Wisła w pełnej okazałości (© anka88)

Powrót na tamę we Włocławku (© anka88)

Ogromna Śluza Włocławek (© anka88)

I jeszcze jeden widok z drugiej strony (© anka88)

| 15:36 sobota, 11 lipca 2020 | linkuj Szkoda że ja nie mogę trafić na takie bonusy w postaci darmowego jedzonka
micor
| 07:30 piątek, 10 lipca 2020 | linkuj Noo całkiem przyjemne miasteczko :)
| 16:58 środa, 8 lipca 2020 | linkuj Przypomniałaś mi jak śluza we Włocławku wygląda.
sebekfireman
| 21:26 wtorek, 7 lipca 2020 | linkuj Wody na zaporze nie spuszczali nic? Szkoda - bo fajne wrażenie to robi - mi się udało kiedyś trafić na rekordowy zrzut - ziemia cała drżała :) Widoki z Góry Zamkowej to jest coś niesamowitego - zwłaszcza o wschodzie i zachodzie słońca.
Marecki
| 04:21 wtorek, 7 lipca 2020 | linkuj Świetne foty nad Wisłą, a raczej zalewem Włocławskim..
| 20:27 poniedziałek, 6 lipca 2020 | linkuj Imponujące widoki. Takie domki jak na szóstej fotce to typowy klimat wsi łódzko-mazowieckich z dawien dawna. Super! :)