Gostynińsko - Włocławski PK

Niedziela, 5 lipca 2020 · dodano: 06.07.2020 | Komentarze 5

Niedzielne popołudnie spędziliśmy w towarzystwie kuzynki Grześka, Zuzi, która okazała się świetną przewodniczką po swojej okolicy. Na początku nadała takiego tempa, że nie mogłam za nimi nadążyć - oni to chyba mają w genach taką krzepę :). Zuzka pokazała nam ciekawe miejsce w miejscowości Miłkówek - tzw. Okrąglaki - ośrodki wypoczynkowe. W sieci udało mi się znaleźć zdjęcia z 2018 roku - wtedy jeszcze coś się zachowało z tamtych czasów, teraz jest tam masa szkła. Galeria tutaj. Następnie udaliśmy się nad 3 jeziora - Jezioro Lucieńskie, Jezioro Białe i Jezioro Sumino - nad Jeziorem Białym wszędzie znajdowały się prywatne plaże i ciężko było dostać się do brzegu - o liczbie turystów nie wspomnę, ale jak się okazało, to jezioro było i nadal jest bardzo czyste (no cóż, nazwa zobowiązuje). W drodze powrotnej wracaliśmy przez las Gostynińsko - Włocławskiego Parku Krajobrazowego, w którym przeważają bory sosnowe i mieszane - bardzo mi się podobały.

Grzesiek i Zuza na super ścieżce w kierunku miejscowości Lucień (© anka88)

Moi towarzysze na tle Jeziora Lucieńskiego (© anka88)

Opuszczone okrąglaki w Miłkówku (© anka88)

Wnętrze okrąglaków (© anka88)

A przecież mogło być tak pięknie (© anka88)

Wszędzie szkło (© anka88)

Pałac w Lucieniu przekształcony na szkołę (© anka88)

Kościół parafialny pw. Matki Bożej Różańcowej w Lucieniu (© anka88)

Grzesiek niczym paparrazi nad Jeziorem Białym (© anka88)

A to letni klimat na Jeziorem Białym (© anka88)

Jezioro Sumino (© anka88)

Gołąbek też sobie odpoczywał nad jeziorem (© anka88)

Wielkie podziękowania i brawa dla Zuzi za oprowadzenie po okolicy! (© anka88)

A dla nas pobyt w Rogożewku już dobiegł końca. To były bardzo przyjemne chwile spędzone w gronie przesympatycznych ludzi. Mam nadzieję, że jeszcze tam kiedyś wrócimy.

kamilzeswaja
| 20:01 piątek, 10 lipca 2020 | linkuj W Okrąglakach był problem z ogromnymi rachunkami za ogrzewanie, m.in. dlatego upało to miejsce i rozstało rozgrabione i poniszczone.
| 16:59 środa, 8 lipca 2020 | linkuj Ciekawsze fotki z tego dnia u Ciebie.
sebekfireman
| 21:29 wtorek, 7 lipca 2020 | linkuj Ten opuszczony ośrodek super - muszę sobie go zanotować i kiedyś odwiedzić.
Marecki
| 04:23 wtorek, 7 lipca 2020 | linkuj Śliczne jeziorka..Te opuszczone okrąglaki jak w Prypeci..
| 21:00 poniedziałek, 6 lipca 2020 | linkuj Świetna, klimatyczna relacja. Szkoda tych okrąglaków, zdecydowanie był potencjał.

Na focie z wnętrza ruin, nad "KOCHAM PAULE" jest pewien mniej romantyczny napis, hehe :)