Wakacje w Kotlinie Kłodzkiej - Szczeliniec Wielki i Duszniki Zdrój

Niedziela, 18 czerwca 2017 · dodano: 18.06.2017 | Komentarze 3

Wspólnie z Grześkiem udaliśmy się zdobywać szczyty Szczelińca Wielkiego - najwyższego wzniesienia Gór Stołowych (919 m n.p.m.), który należy do Korony Gór Polskich. Zanim jednak do celu dotarliśmy czekała nas dość ciężka i wymagająca trasa pod górkę przez lasy Parku Narodowego Gór Stołowych. Nie było lekko, jak to z jazdą pod górkę, momentami miałam już dość, jednak Grzesiek nie pozwolił mi na narzekanie i trzeba było piąć się do góry. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i z każdym pokonanym odcinkiem widoki rozpościerające się z gór rekompensowały cały włożony wysiłek. A było warto! Góry są po prostu piękne!

To się nazywa spojrzenie spod byka :) (© anka88)

Pierwsze widoki na Polanicę Zdrój i okolicę (© anka88)

Przemierzamy szlaki Parku Narodowego Gór Stołowych (© anka88)

Widać już Szczeliniec Wielki - najwyższy szczyt Gór Stołowych (© anka88)

Ruszamy na Szczeliniec Wielki... Szło się i szło... (© anka88)

A nawet i wyginało :) (© anka88)

Aż wreszcie dotarło się na punkt widokowy i zaczęło podziwiać czeską część Gór Stołowych z widokiem także na Karkonosze, Góry Wałbrzyskie i Góry Sowie:

Widoki z punktu widokowego na Szczelińcu Wielkim (© anka88)

Po zejściu ze Szczelińca zjedliśmy obiad, po czym udaliśmy się w kierunku Dusznik - Zdrój. I w tą stronę drogę była już tak lekka i przyjemna, że miejscami można było osiągnąć prędkość ponad 40 km/h

Rynek w Dusznikach - Zdrój (© anka88)

Grzesiek wjeżdża do parku zdrojowego... (© anka88)

Park zdrojowy Duszniki - Zdrój. Dziś publiczność zabawiał wodzirej z niebiańskim głosem :) (© anka88)

Pijalnia wody Duszniki - Zdrój (© anka88)

Kolorowa fontanna w parku zdrojowym (© anka88)

Muzeum Papiernictwa w Dusznikach - Zdrój (© anka88)

Bystrzyca Dusznicka (© anka88)

Park szachowy Duszniki - Zdrój (© anka88)

A takie widoczki mamy na powrocie do domku :) (© anka88)

Fajny dzień, z pięknymi widokami, które z pewnością zapamiętamy na długo. Kotlina Kłodzka to bardzo przyjemny zakątek Polski.