LPK i Kłecko

Niedziela, 20 sierpnia 2017 · dodano: 20.08.2017 | Komentarze 2

Na dzisiejszą wycieczkę wybraliśmy się wspólnie z Grześkiem do Lednickiego Parku Krajobrazowego, zdobywając najwyższy punkt widokowy w okolicy - Wzgórze Waliszewskie. Jest to pagórek polodowcowy o wys. 126 m n.p.m. wyrastający z płaskiego terenu pól. Jak widać na zdjęciu widok może nie jest oszałamiający, jednak warto było zdobyć kolejny szczyt w swojej karierze rowerowej :).

W drodze na Wzgórze Waliszewskie... (© anka88)

Widok ze wzgórza - w oddali średnio widoczne Jezioro Lednickie (© anka88)

Jesteśmy na szczycie wzgórza (© anka88)

W dalszej części podziwialiśmy zabytkowe kościoły w okolicy. Ten poniżej to barokowy, drewniany Kościół Św. Katarzyny w Waliszewie pochodzący z 1759 r.

Kościół w Waliszewie (© anka88)

Ten drugi to drewniany Kościół p.w. Bożego Ciała w Łagiewnikach Kościelnych.

Po latach kościoły przechodzą remonty... no ba. To takie potrzebne przecież :)) (© anka88)

W Kłecku robimy sobie przerwę na jedzonko, po czym obieramy kierunek powrotny.

Kłecko (© anka88)

W miejscowości Myszki znajdował się taki oto Dwór Włodzimierza Jańczakowskiego. Szkoda tylko, że park wokół dworu jest zaniedbany.

Dwór Włodzimierza Jańczakowskiego z 1878 r. (© anka88)

A tutaj okolica Kiszkowa i podmokłe tereny (© anka88)

Dziękuję Grześkowi za zgodę na udostępnienie Jego zdjęć. Moje niestety szlag trafił... Jak to ja, znowu coś sknociłam i jestem z tego powodu mega wkur... :(. Podobnie jak to było z dętką, teraz mam kolejną nauczkę na przyszłość, ale i też wsparcie Grześka, na którego liczyć mogę w każdej sytuacji :))