Sudety Zachodnie: Jelenia Góra-Dolina Bobru

Środa, 17 lipca 2019 · dodano: 21.07.2019 | Komentarze 4

W trzecim dniu pobytu odkryliśmy przepiękny obszar Doliny Bobru, która zachwyciła nas bez dwóch zdań. Pierwsze kilometry doprowadziły nas do Jeleniej Góry, w której byłam po raz pierwszy. Bardzo przyjemne miasteczko, posiadające liczne zabytki i ciekawe atrakcje turystyczne, o których już nie raz wspominał pochodzących z tych okolic Trollking. Po odwiedzinach centrum miasta udaliśmy się na Wzgórze Kościuszki, na którym znajduje się wieża widokowa tzw. Grzybek, z którego rozpościera się widok na miasto Jelenia Góra oraz panoramę Karkonoszy, Rudaw Janowickich i Gór Kaczawskich. Następnie pojechaliśmy do Parku Krajobrazowego Doliny Bobru, w którym mieliśmy okazję zobaczyć górskie schronisko turystyczne o wdzięcznej nazwie Perła Zachodu. Super miejsce z którego można podziwiać widok na Jezioro Modre. Na miejscu skosztowaliśmy pysznych placków ziemniaczanych po czym wjechaliśmy w głąb parku mijając m.in. zbiornik energetyczny Wrzeszczyn nad rzeką Bóbr oraz ogromną zaporę w Pilchowicach.

Zmierzamy w kierunku Jeleniej Góry (© anka88)

Mural nawiązujący do Miedzianki na bocznej elewacji bloku na ul. Karłowicza 23 w Jeleniej Górze (© anka88)

Rynek starego miasta w Jeleniej Górze (© anka88)

Ratusz w Jeleniej Górze (© anka88)

900 lat Jeleniej Góry (© anka88)

Szczudlarz Jeleniogórski - symbol teatru ulicznego w Polsce (© anka88)

Baszta Grodzka w Jeleniej Górze (© anka88)

Wieża widokowa na szczycie Wzgórza Krzywoustego (© anka88)

Wieża widokowa z bliska, tzw. Grzybek (© anka88)

Widok z wieży na Jelenią górę i okolice (© anka88)

Widok z wieży (© anka88)

Centrum z bliska (© anka88)

Bardzo ładne miasto (© anka88)

Cudowne źródełko w PK Doliny Bobru (© anka88)

Piękna ścieżka rowerowa prowadząca do Perły Zachodu (© anka88)

Schronisko turystyczne Perła Zachodu (© anka88)

Widoki z góry (© anka88)

Gościniec w pełnej okazałości (© anka88)

Ścieżka rowerowa wzdłuż rzeki Bóbr (© anka88)

Zbiornik energetyczny Wrzeszczyn nad rzeką Bóbr (© anka88)

Miejscami ścieżka prowadziła dzikimi terenami (© anka88)

Kiedy już się wydostaliśmy z dzikich terenów naszym oczom ukazała się panorama Jeleniej Góry (© anka88)

Wreszcie będziemy jechać z górki... (© anka88)

Po takich kamieniach nieźle nam wytrzęsło tyłki :) (© anka88)

Ogromna zapora w Pilchowicach zrobiła na nas wrażenie (© anka88)

Spora budowla wybudowana w latach 1904-1912 w celu ochrony przed powodziami (© anka88)

Jeden z widoków z zapory w Pilchowicach (© anka88)

Nieczynny most kolejowy, który sprawia wrażenie jakby miał zaraz się zawalić (© anka88)

Mural na jednym z bloków Jeleniej Góry (© anka88)

| 21:03 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Miło mi :) Oj, zdjęcia nie oddają niemal niczego, a na pewno satysfakcji z wygranej z jakimś podjazdem :)

A mieszkałem/mieszkam (bo wciąż są tam moi Rodzice oraz mieszkanie) na samym rynku, czyli Placu Ratuszowym, który pięknie uwieczniliście :)

Byliśmy jedną z pierwszych par, które brały ślub cywilny na Perle, teraz już jest to częściej spotykane. Polecam... :P

Roadrunner - hehe :)
| 20:44 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Latarnia morska w górach to ci dopiero, piekne miejsce na urlop, śladami Trollkinga
| 20:39 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Tomku, parę razy podczas jazdy wspólnie z Grześkiem Ciebie wspominaliśmy i zastanawialiśmy się gdzie mieszkałeś :). Oprócz tego dzięki Tobie wszystkie te miejsca kojarzyłam, jednak zobaczenie ich na żywo dało mi zupełnie inny obraz. Zdjęcia czasami nie oddają uroku tych pięknych miejsc. No proszę, miejsce na ślub wymarzone :). Super.
| 20:12 niedziela, 21 lipca 2019 | linkuj Dzięki za wspomnienie i piękne widoki na moje rodzinne miasto :) I cieszę się, że się podobało!

Zdjęcia z Jeleniej niemal jak z okna, na Wzgórze Krzywoustego łaziłem na wagary, na wieży na górze wypiłem niejedno piwo, niestety też kiedyś skacząc z niej popełnił samobójstwo mój kolega z podstawówki...

Z kolei na tej wieżyczce na Perle, z widokiem na Jezioro Modre, brałem ślub :) I potwierdzam - żarcie mają pyszne!

A zapora jak zwykle piękna!